بیش از هفت هزار بطری آب معدنی در اصفهان معدوم شد

احتیاط در مصرف آب معدنی
28 دسامبر 2014
آب کدام مناطق تهران نیترات بیشتری دارد؟
30 دسامبر 2014
نمایش همه

بیش از هفت هزار بطری آب معدنی در اصفهان معدوم شد

 

خبرگزاری مهر: مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان گفت: 7 هزار و 800 بطری آب معادل 12 هزار لیتر آب بسته بندی شده که به مدت طولانی در حیاط یک منزل مسکونی زیر نور آفتاب قرار گرفته بود، خاصیت شرب را از دست داده و با وجود اینکه تاریخ انقضا آن نگذشته اما تنها برای مصارف غیر شرب قابل استفاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر آیت سهرابی با اعلام این خبر، بیان داشت: با هوشیاری بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان یک محموله بزرگ آب بسته بندی شده شامل  7 هزار و 800 بطری 1.5  لیتری کشف و معدوم شد.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان خاطرنشان کرد: این محموله بنابر اعتراف مالک آن به مدت طولانی در این حیاط زیر نور مستقیم آفتاب قرار داشته ولی علیرغم معتبر بودن تاریخ انقضاء قابلیت شرب را از دست داده بود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی و جلب موافقت، مالک از آبهای بسته بندی شده برای مصارف غیر شرب و آبیاری فضای شهری استفاده شد.

سهرابی گفت:  آب های بسته بندی و معدنی که در بطری های پلاستیکی قرار دارند نباید در معرض مستقیم آفتاب قرار گیرند و مردم نیز باید بدانند از خرید اینگونه آب ها خودداری کنند.

1373616760_ab

وی اضافه کرد: علاوه بر این باید مشخصات کامل از جمله میان مقادیر نمک های موجود و سایر ترکیبهای شیمیائی موجود در آب معدنی بر روی بطری درج شده باشد و چنانچه میزان فلوئور آن بیش از 2 میلی گرم در لیتر باشد استفاده از این گونه آب معدنیها برای نوزادان و کودکان زیر 7 سال ممنوع است.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان بیان داشت: 7 هزار و 800 بطری آب معادل 12 هزار لیتر آب بسته بندی شده که به مدت طولانی در حیاط یک منزل مسکونی زیر نور آفتاب قرار گرفته بود، خاصیت شرب را از دست داده و با وجود اینکه تاریخ انقضا آن نگذشته اما تنها برای مصارف غیر شرب قابل استفاده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *