مصرف صحیح اب
28 دسامبر 2014
بیش از هفت هزار بطری آب معدنی در اصفهان معدوم شد
28 دسامبر 2014
نمایش همه

احتیاط در مصرف آب معدنی

دکتر پریسا ترابی گفت: آب معدنی طبیعی به آبی گفته می‌شود که مستقیما از چشمه‏‌ها و یا نقاط حفر شده از طبقات زیر زمینی بدست آمده باشد. این آب‌ها به علت دارابودن خصوصیاتی از آب آشامیدنی متمایز می‌گردند و علیرغم تاثیر تناوبی عوامل طبیعی، از نظر ترکیب، دما و آبدهی از تفاوت‌های جزئی برخوردار هستند.
وی با توجه به موارد احتیاط و هشدار‌های لازم در طی مصرف آب بطری شده، گفت: آب معدنی حاوی املاح معدنی خاص، عناصر کمیاب و ترکیبات دیگر است که این ترکیبات در فصول مختلف سال از ثبات نسبی برخوردار است. طعم و مزه انواع آب معدنی طبیعی برحسب شرایط محلی و وجود گاز و املاح مختلف آن ممکن است متفاوت باشد.
هشدارهای مصرف آب بطری شده
ترابی با توجه به استفاده از بطری‌های پلاستیکی جهت نگه‌داری آب یخ زده در یخچال، تصریح کرد: از قرار دادن بطری‌های آب پلاستیکی (یک بار مصرف) در فریزر یا جایخی یخچال و استفاده از آب یخ زده در آن‌ها خود داری نمایید.
مسوول برنامه تغذیه بزرگسالان دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت وزارت بهداشت افزود: از مصرف آب بطری‌هایی که مدت طولانی در مجاورت نور آفتاب و حرارت قرار گرفته‌اند خودداری کنید.
وی با بیان اینکه مصرف آب‌هایی که برای مدت طولانی در مخازن آب نگهداری شده‌اند به دلیل بالا رفتن احتمال آلود‌گی آب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اظهارداشت: نگهداری طولانی مدت آب در بطری‌های پلاستیکی و استفاده مکرر از بطری‌های یکبار مصرف برای نگه‌داری آب احتمال آلودگی آب را افزایش داده به این جهت استفاده از این بطری‌ها به افراد توصیه نمی‌شود.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

از مصرف مداوم آب معدنی باید پرهیز شود
ترابی به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی هشدار داد: به علت بالا بودن برخی املاح در آب‌های معدنی مانند سدیم، لازم است با توجه به نوع آب معدنی خریداری شده، افرادی که دارای بیماری‌های قلبی – عروقی مانند فشارخون بالا هستند در مصرف این آب‌ها احتیاط کرده و با پزشک خود در خصوص مصرف این آب‌ها مشورت کنند.
وی در قسمت دیگری از سخنانش اظهارداشت: آب‌های معدنی به علت املاح و سختی بالایی که دارند برای مصرف افرادی که دچار سنگ کلیه هستند، مناسب نیستند.
مسوول برنامه تغذیه بزرگسالان دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف مداوم آب‌های معدنی توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در شش ماه اول زندگی از دادن آب به شیرخواران باید خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *